A linkkatalógusok és a
linkmegosztók mögött hasznosabb technikák a
linképítésre:
- PR cikkek
Ma már ez a
leghatékonyabb módszer, ami sokat számít a rangsorolásban. Munka és időigényes.
Vendégcikkeket írunk a mi cégünkről és
szolgáltatásunkról. Leírjuk, hogy a mi miben tudjuk a hétköznapi embereket és
látogatókat kiszolgálni, miért vagyunk jók abban amit csinálunk. Majd ezt a
cikket elküldjük egy magas Page Rankű oldalra. Általában azért, hogy egy magas
Page Rankű oldal kitegye a mi PR cikkünket fizetni kell. A cikkben hivatkozunk
a saját oldalunkra. Ezt imádja a Google, ha az az oldal ahova elküldjük és
kiteszi nagyon sokat fog érni. Pl. ha az Index.hu kitesz rólunk egy cikket, na
az már valami. Egy cikk minimum 1000 karaktert kell, hogy tartalmazzon. Erről egyébként többet olvashatsz ezen az online marketinges honlapon. Ha tele
van ábrával vagy videóval az is nagyon sokat számít, mert nem csak száraz
szöveg. Ha videót és képet is teszünk akár a vendégcikkünkbe és az oldalunkra
is, akkor nagyon fontos, hogy annak a képnek a neve (alt tag), illetve a
videónak az elérhetősége hasonló legyen a tartalommal, valamint a kép és a
videó alatt egy-egy mondatban mindig tüntessük fel, hogy miről van szó.
Példa a kép esetében:
ha egy képet illesztünk be a szövegünkbe akkor ne az legyen a neve, hogy
xkas.jpg, hanem amit a képen látunk pl. kiskapa.jpg.
Példa a videó
beillesztése esetén: ne az legyen, hogy www.kerteszetigepek.hu/HCp-Rqh3z4U hanem ez legyen, hogy www.kerteszetigepek.hu/hogyan-kell-komposztalni
Nagyon figyelj
arra, hogy ezek a vendégcikkek soha sem legyenek egyformák, mert a Google
kiszűri a duplikált tartalmat. Akárhova küldöd mindig legyen más a szöveg, mert
lehet, hogy ahova beküldöd a cikked, a webmester nem veszi észre, hogy ilyen
tartalom már van a világhálón, de a Google az biztos.
- Blogolás
Jó technika a linkelésre,
csak időigényes. Hasonló a PR cikk
íráshoz, viszont ingyen van. Te magad is létrehozhatsz egy blogot - akár ingyeneset is - ahol elhelyezed
a linked. De ügyelj arra, hogy ne sok saját linked legyen a blog oldalon, mert
az gyanús lesz. Az jó taktika, ha másokra is hivatkozol a blogodban.
A másik módszer a
blogolással kapcsolatban, ha te más blog oldalakon kommentelsz és a komment
közben elhelyezed a honlapod linked. Ennek hátránya, hogy nem biztos, hogy
elfogadják a kommentedet, de ha jó és hasznos kommentet írsz, tehát, hogy nem
azért írtál, hogy csak ott legyen a linked akkor nincs mitől tartanod.
- · Fórum hozzászólás
Regisztrálj különböző
fórumokba és szólj hozzá egy-egy olyan témához, amivel a te honlapod is
foglalkozik. Majd helyezd el a komment között a weblapod linkjét. Azt ajánlom,
hogy mindig más névvel regisztrálj ha egy fórumhoz vissza térsz kommentelni. Az
is előfordulhat, hogy automatikusan a fórum kiteszi a hozzászólásodat és ezzel
együtt a linkedet is. De szerintem pár
nap múlva ellenőrizd le, mert lehet, hogy a webmester törli a hozzászólásodat.
- Közösségi oldalakon való részvétel
Legyen fent a céged a
közösségi oldalakon, Facebook, Twitter, stb. Ez miért fontos? Mert ott van a
legtöbb ember, aki akarva akaratlanul, de észre veszi az oldalad és ha még meg
is győzöd, hogy a céged profi akkor lájkolni fog és megosztja az oldaladat az ismerősei
között. Azt mondanom sem kell, hogy a legjobb marketing fogás az életben, ha
egy ember az ismerősének ajánl valamit. Akkor az az ismerős már úgy áll a
dologhoz, hogy biztos nem ajánlana nekem a barátom egy rossz dolgot. Nincs más
dolgod mint naponta vagy hetente valamit posztolnod a vállalkozásodról és a
lájkolokat gyűjteni. Így a weboldaladat is többen fogják látogató és ezt a
Google észreveszi, mert értékes oldalnak itéli meg és a rangsorolásban is
előrébb fogsz kerülni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése